"Sebaik-baiknya sedekah seseorang Muslim ialah belajar ilmu kemudian mengajarkan kepada sahabatnya."
(Hadis riwayat Ibnu Majah).

Tuesday, June 14, 2011

BILA ORANG MUDA SEMAKIN BIADAP!!!

beza umur berbelas tahun...
perlakuan kurang ajarrr...
tiada etika dalam bekerja
..... akhirnya menyusahkan kerja orang lain

rasa bangga... dengan tugasan
rasa bongkak ... dengan pujian
bercakap besar...mendongak ke langit
walhal engkau sedang melalui ujian ....

orang muda...
engkau dalam proses belajar
perlu pengalaman sebanyaknya
bukan tunjuk besar kepala

akan tiba jua suatu masa
engkau berada di puncak
mungkin bukan ketika ini
belajar lagi, disiplinkan diri

orang muda..
kau fikir ...aku suka. tidakkk!!!
aku tidak pernah minta semua ini...
aku juga tidak inginkan semua ini...
tapi aku redha ...rezekiku disini

aku sedia undur diri....pasti
hati dan jasadku terlalu ingin pergi...
aku harap tidak akan jumpa lagi
orang muda seBIADAP ini....!!!

No comments: