"Sebaik-baiknya sedekah seseorang Muslim ialah belajar ilmu kemudian mengajarkan kepada sahabatnya."
(Hadis riwayat Ibnu Majah).

Sunday, July 17, 2011

cek mek - pompuan gedik

Sabtu pagi 16 Julai... tetiba aku terajin wat breakfast,...sebenarnya ada kerja
utk 2 beranak ni... sebelum aku tinggalkan pergi sekolah, kira mcm  "gula-gula"
utk abah & anak abah  ni wat keja ... hi hi hi ... kerja yg kena buat ialah projek
lipat kain... bukan sikit...berrrlambakkk

sofi tolong goreng "cek mek" dgn berhati2 takut bocor nanti
gulanya terkeluar

cek mek ni kuih kelantan yg dibuat dr keledek, dalamnya ada air gula...
rasanya mcm kuih keria tp kuih keria gulanya diluar...rumours, Cek Mek asalnya
dr pompuan gedik Cek Mek Molek, tapi kuih ni ... apa kena mengenanya..ntahler...
makan jer laa... walaupun rupanya gemuk dan bulat tp rasanya
hmmmm ...  lembuttt sbb keledeknya byk, tepung sikit2 jer...

aku balik lunch .... laaa X siap lagi, ...masyaAllah, 4 jam aku tinggalkan ...baru siap separuh...
Abah   : ehhh!!! ibu dah balik laa ofi
Ibu      : (buat2 trkejut laa tu)
Abah   : kitorang target  nk siapkan sebelum ibu balik, tapi X sempat
Sofi     : ibu , ofi lapar laa...
Abah   : haa ahh la... kesian ofi berpeluh2 dia lipat baju dia.
            Kita nk makan kt mana ni?
Ibu      : ewah ..ewah...cek mek habis..keja X siappp... sibuk nk jalan...
            memanglaaa sah aku kena sambung .. hiiii X sukanya lipat kain....
            hmm cepatlah salin baju kita mkn kat ***