"Sebaik-baiknya sedekah seseorang Muslim ialah belajar ilmu kemudian mengajarkan kepada sahabatnya."
(Hadis riwayat Ibnu Majah).

Sunday, May 19, 2013

Tenggek burung

... dah lama cari restoran yang banyak hidangan ulam...akhirnya jumpa di Bendang, Jalan Setia Indah, Setia Alam. ... sentiasa ramai orang esp. dekat masa lunch



mengancam tak lauk ni ... ada ulam tenggek burung atau ada juga orang panggil chemperai... first time tengok daun ni dan makan ...daunnya agak tebal, rasanya kelat tapi sedap. ... rasa sihat dalam badan dapat makan makanan macam ni. Khasiatnya ulam ni lebih kurang sama dengan ulam lain iaitu melancarkan peredaran darah , mengurangkan tekanan darah tinggi dsb... keistimewaannya berbanding ulam lain ialah lebih kepada khasiat untuk orang lelaki (ishh ..tak sesuai cerita kat sini.. nak tau link)

Selama ni aku tak suka, tak minat dan tak heran pun dengan sayur...Segalanya berubah hanya kerana "Dangau Raja Ulam" ... pertandingan logo pernigaan KHB Daerah ...  walaupun hanya menang tempat ke 3 tapi telah membuka mata dan selera, setelah aku membuat sedikit research untuk presentation ... siapa sangka sekarang aku dah mula makan ulam - ulam eksotik


pertandingan logo perniagaan .. pencetus aku mula sukakan ulam & ada cabarannya... paksa hubby lukiskan, padahal masa tu dia suspect denggi.. lukis dlm keadaan terketar2 dan yeahhh jadi... menepati kehendak aku..simple dan jelas ..i like i like..aku settlekan bhgn colouring dlm keadaan demam juga nasib baik masih mampu fikir kenapa pilih 3 color..hitam, hijau dan gold ... buat latihan  presentation bersama student dan  Alhamdulillah akhirnya ...  berjaya juga menaikkan nama SMKRP.


Adakah mungkin suatu hari nanti restoran ini menjadi realiti, InshaAllah 


ini pulak dessert masa lunch tadi... memang sedap... Sofi tak pernah makan kuih kaswi ni... so aku suapkan dia sikit.. eehhh nak lagi.. sebab memang sedapp... aku pun bagi petua kat dia... sebelum ambil kena goyang2 kan kuih ni dulu sebab nak tau lembik atau keras... yang sedap semestinyalah yang lembik.

No comments: