"Sebaik-baiknya sedekah seseorang Muslim ialah belajar ilmu kemudian mengajarkan kepada sahabatnya."
(Hadis riwayat Ibnu Majah).

Saturday, August 20, 2011

Bazar Ramadhan - Putrajaya

Hari ni beli juadah kat Putrajaya... sebenarnya tujuan nak cari roti ada sorang pakcik ni.... rotinya lembut,sedap X mcm roti kedai... sbb katanya isteri dia yg buat sendiri... Pak Cik ni PR baik punyaaa.... ramah... speaking lagi ... hmmm malangnya dia X jual pulak hari ni ... X dapat la nak ambil gambar dia & roti-rotinya....so ambil gmbr yg lain...layannn

cute .... baby cakoi ni...eee gerammnyer



Nasi Briyani Johor .... setakat  ni masih belum jumpa nasi briyani yg sedappp ....
semuanya biasa2 jer.... Nasi Briyani paling sedapppp pernah aku makan, masa zaman sekolah rendah (SK Mohd Khir Johari) di majlis Maulud Nabi, etiap thn ....aku mesti bawa balik untuk mak ... sbb mak suka nasi briyani sekolah




kerang bakar....



aneka puding .... fizikalnya mengancam, namun tidak mampu mengancam seleraku...
so, aku tengok saje


kebab ni pun ... nampak megancam, tapi aku tidak berselera padanya... 


nak beli... tapi X jadi ... sbb biasanya X habis



Air kelapa laut, X pernah rasa lagi..... Air asam boi... agak menarik & menggiurkan....

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum. saya menantu pakcik yang jual roti yang diceritakan tu. sekarang selain di Pasar Tani, kami juga ada membuka beberapa outlet di sekitar putrajaya. paling mudah di Selera Putra, presint 1 putrajaya. jom singgah. ;)